Japonya'da 11 Mart 2011'de, dünyanın en büyüklerinden biri olan Fukushima Daiichi nükleer santrali bir tsunaminin vurmasıyla tahrip oldu. Yaşayanlar bölgeyi aceleyle terk etmek zorunda kalırken, zamana karşı bir yarış, santrali devreden çıkarma ve arındırma çalışmaları başladı.